Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2024

Απολογισμός, report


<<Απολογισμός>>

Λίγα ονόματα συγκρατώ
Από τα χρόνια των αυτοκτονιών 
Έως των ευκολόπιστων πολ-ιτών 
"Χρυσοσκονίδη" και 40 τα-κατό 
Ένα σκύλο στη πόρτα του πρωθυπουργού
Και ενός στρουθοκαμήλιου υπουργού
Και ολίγων κουρασμένων παληκαριών

Δέος κρατώ για την αιώνια 
ωραιότητα των δανείων 
ένα γαλλικό υπερηχητικό 
Ένα ξεροκάματο μνημονιακό 
και μια φυσαρμόνικα να παίζει 
Νόμο και τάξη στο στρατό 

Ένα καλάθι μεταξωτές κορδέλες 
Με ζέση κρατώ και μια 
γλάστρα γεμάτη φύκια
Μια γερασμένη βάρκα στο μόλο βρήκα 
Και την άφησα στο παιδί μου προίκα 

Μην με ρωτάτε τώρα 
πόσο κοστίζουν όλα αυτά
Ρωτήστε αυτούς που ξέρουν
Πως κατάντησαν τα λεφτά

Μα εγώ τον αγώνα δεν αφήνω 
Στο δίκαιο και στην ειρήνη 
Λογαριασμό μόνο δίνω
Και σε τίποτα πίσω δεν κάνω 
Tις αξίες κ τα πιστεύω 
βάζω από πάνω 
Χρ.Ρ. 2/1/2024

Ένα πρόχειρο search στο διαδίκτυο εντόπισε τον <<Απολογισμός>> της Ελένης Γλύκατζη-Αβδελέρ (Ε.Γ-Α.). Το τοποθέτησα παράλληλα με αυτό που μου έστειλε η Αντίς. Αρέσκομαι συχνά στο ελάχιστο. Τι εννοώ; Έχω 1 βιβλίο της στη βιβλιοθήκη μου που κάποτε ένα ίδιο το έκανα και δώρο. Την εκτιμούσα και εκτιμώ για το δωρικό της ύφος.. Ήτανε περίπου 2009 ή 2010 ή και 2011. Ο πεθερός μου Χρίστος Χρήστου ζούσε.. και ήμασταν στο σπίτι του.  Ο ίδιος ήταν ξαπλωμένος ως συνήθως. Εμείς απολαμβάναμε δίπλα το καφεδάκι της πεθεράς μου χωρίς να μας πειράζει η υπερβολικά ξεχειλισμένη από ζάχαρη κουταλιά (που χύθηκε αδιάντροπα στο μπρίκι) αλλά ελεγχόμενα ώστε να καταστήσει το καφεδάκι μοναδικό κομψοτέχνημα φιλοξενίας καρδιάς.

Οι καμπάνες της χρεοκοπίας της χώρας ηχούσαν λυσσασμένα πάνω από κεφάλια των κατοίκων της "αιθαλομιχλούσης τηλεοράσεως". Χαμπάρι. Ο αδιάβαστος Χρυσοχοΐδης απάγγειλε το μαγικό ποίημα του.. <<ανάπτυξη>> όλα καλά. Η Ελένη Γλύκατζη - Αβδελέρ (Ε.Γ-Α.) υπεύθυνη του πολιτιστικού της <<Καθημερινής>> δεν το γνώριζα, αφελώς, εκείνη την εποχή.
Τι έλεγε περίπου η κυρία τότε; Ο,τι έγινε, έγινε. Φταίμε όλοι.. Η λύση είναι από δω και μπρος ο κάθε ένας από μας να κάνει "τέλεια" τη δουλειά του.. ή τέλος πάντων, όσο πιο καλά γίνεται.. Ορθώς, θυμάμαι ότι σκεφτόμουνα τότε.. για να το λέει αυτή σωστό είναι.. Πέρασαν τα χρόνια μνημόνια κυβερνήσεις προπαγάνδες ανατροπές έξοδοι από τα μνημόνια, κρυφά μνημόνια κόβιντ κολοτούμπες.. και ανάπτυξη δεν βλέπουμε για τους μη επαρκώς έχοντες.. αλλά για τις ελίτ..

Και να πάλι μπροστά μου η Ε.Γ-Α. με αναδημοσίεση από κάποιο ιστότοπο ενός απολογισμού λυρικού μεν αλλά κοινωνικά ασπόνδυλου (γραμμένου μάλλον το 2023 ή και άλλοτε δεν έχει σημασία και στα όρια του οικονομικού κ πολιτικού προβληματισμού).. <<ρωτήστε αυτούς που ξέρουν πόσο αξίζουν τα λεφτά>> Θα έλεγα .. ρωτήστε αυτούς του πως κατάντησαν τα λεφτά εν έτει 2024.. Γιατί αλλιώς αξίζουν λεφτά πολλών χιλιάδων μηδενικών το μήνα και αλλιώς μικρών λιτοδίαιτων ραγιάδων..
Δεν μιλάμε βέβαια πως το "εγώ" έγινε θεός και το "εμείς" λαγός..

Καλημέρα και ευτυχώς 
που υπάρχουμε εμείς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου