Τρίτη 25 Απριλίου 2023

Ιστορίες Αγίου Αδριανού,Contes de saint Adrianos,



ΚΟΥΝΟΥΚΛΕΣ η ΠΟΥΝΟΥΚΛΕΣ

Κάτω από μιαν ελιά καθόμουν
Και ελαγοκοιμόμουν
Το κεφάλι μου στο κορμό ακουμπούσα
Και εσένα στο όνειρο μου εκοιτούσα

Δίπλα μου αγκαθάκια
Τρυφερά με ετρυπούσαν
Και τα γαϊδουράκια
Πολύ τα συμπαθούσαν

Πουνούκλες η κουνούκλες (*)
Αγριολούλουδα κουκλάκια
Στο βάθος πράσινα λοφάκια κ
Στον ορίζοντα γκρίζα συννεφάκια

Και ποιο πάνω απο τον ουρανό
Ένα νησί με γαλάζιο θαλασσινό
Είχε ο Ποσειδών γιομίσει
Καλοκαίρι να μυρίσει

(*) Θάμνος με όμορφο μωβέ άνθος
Που ο βρασμός του ενδείκνυται
Κατά της διάρροιας ανθρώπων
Και προβάτων τα παλιά τα χρόνια.


ΟΙ ΣΤΑΥΡΟΙ (**)

Καρφωμένες οι κορυφές με 
παράξενους φτερωτούς σταυρούς
Τα πουλιά τους καταριούνται
Οι άνθρωποι τους καλοπιάνουν
Τα βουνά βογκούν
(**) Οι ανεμογεννήτριες 

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΡΕΜΑ

Θαυμάστε τη κοίτη μου !
Θαυμάστε τις πρανές μου!
Θαυμάστε τις πτυχές μου!
Θαυμάστε την πορεία μου!
Θαυμάστε την χλωρίδα μου!
(Πορτοκαλιές μανταρινιές)
Θαυμάστε την πανίδα μου!
Θαυμάστε τα "αδέλφια" μου!
Θαυμάστε το φράγμα μου!
Θαυμάστε τους γειτόνους μου!
Μονή Καρακαλά κ ξεροβρύση
Προφήτης Ηλίας και Ροϊνό
Περνώ δίπλα στον Α. Αδριανό!
Είμαι το Μεγάλο ρέμα το τρανό
Έρχομαι από το Αραχναίο
Περνάω δίπλα από την Τύρινθα
Και καταλήγω στον Αργολικό!
Και ελπίζω κάποια μέρα
να ξαναφέρω νερό..
(Μαρτυρία Βαγγέλη Καραγιάννη
Έρεαν νερά πριν 20 χρόνια)

ΤΑ ΔΕΜΑΤΙΑ

Και τα στάχυα πορεύονταν
Στους ώμους των ώριμων νέων
Και ολονυχτίς το συγκρότημα (***)
Στο κάμπο
Έπαιζε τη μουσική του ψωμιού
(***) Αλωνιστική μηχανή
Κώστας Καραγιάννης
93 χρόνων 

ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΊ 
(****)
Κατοχή 
Έτριξεν το σκαρί
Ο άνεμος ούρλιαξε
Αργυρώνητε!
Δεν πάω πουθενά

(****) Πραγματική ιστορία
Στο Χαϊντάρι όπου και από όπου
Μεταφέρονταν με εντολή Γερμανών 
Επί αμοιβή 
Κρητικοί στη Κρήτη
Και Πελοποννήσιοι στην Αργολίδα
Για στρατιωτικούς λόγους..
Κώστας Καραγιάννης θύμισες 

ΜΑΝΩΛΗΣ 
(*****)
Φτύνεις επάνω φτύνεις τα μούτρα σου
Φτύνεις κάτω φτύνεις τα πόδια σου
Ο κάθε πολιτικός έχει μια 
γουρνότριχα στο μουστάκι του..
|°|
"Όσοι συνταξιούχοι 
Μετά το 2001
Ψηφίζουν δεξιά
Είναι αυτόχειρες"

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ


Αχ καημένε άνθρωπε
Τι θέλεις που γιεννιέσαι 
Που σαν λιοντάρι θρέφεσαι
Και στη δροσιά χαλιέσαι
|°|
Τι να την κάνω τη ζωή
Κι αν είναι άλλη τόση
Τα γραμμάτια εμένα
Ποιος θα μου τα πληρώσει 
|°|
Πλησιάζει ένας λύκος
Ένα γάιδαρο και του λέει:
"Κάτσε να σε φάω γιατί πεινάω"
Καλά του λέει ο γάιδαρος
Άρχισε από τα πίσω πόδια
Πάει ο λύκος να τα φάει
Του δίνει ο γάιδαρος 2
Δίκαιες κλωτσιές όλες δικές του
Και του σπάει τα μούτρα.. 
--
Είχε μάθει να φτιάχνει 
σέλες κ σαμάρια στο Άργος 
Κατσίγκρ χωριό
Κούτρα μυαλό χωνάκι παγωτό


 |°|
(*****) 
Φύλακας στις φυλακές

Ιστορίες
Άγιος Αδριανός
26/4/2023
ΧουΡου.














πλλ















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου