Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2023

ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ, Parakatathiki, Gianna Christou


Η ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΉΚΗ ΣΟΥ

Λες να μη φύγω, όχι δεν σ' αφήνω, βαρύς ο αποχωρισμός και η λύτρωση δεν ξέρω πότε θα έρθει. Ναι θα είσαι κει και θα με περιμένεις στο υγροταφειό σου, ήθελες να μου το πεις. Πάρα κει στη πάτρια γη οι προγονοί σου. Ναύπλιο η αγαπημένη σου πόλη. Κυκλάμινα και ανεμώνες ζώνουν κάθε χρόνο το εκκλησάκι και σε περιμένουν να σου αφιερώσουν την ομορφιά τους. Η κοιμωμένη ατζέντα πότε πότε ξυπνάει στα λόγια φίλων γνωστών συντρόφων και συγγενών. Γιορτές επέτειοι γάμοι κηδείες συναυλίες λιχουδιές, συνταγές, τραγούδια, τηλέφωνα, βιβλία, ποιήματα όλα ζωντανές μαρτυρίες. Ζει ο υπέροχος κόσμος σου; Ναι είναι παντού και απολαμβάνει τις παντοτινές ζεστές αγκαλιές σου και το χαμόγελό σου. 21/2/12/2022

  ΕΡΩΦΙΛΗ

Διαβάζω Ερωφίλη.. 
και θέλω να λυτρωθώ..
"Τα πάθη μου κ' οι πόνοι μου.. 
οι περίσσοι τούτοι κ' εμένα..
κάμασι, το νου μου Να γεννήση..
τον έρωτα"..
Chaque femme est un poème..

Θεός σου η ασύνορη καλοσύνη..
Κτίσματα σου πληγωμένα αγόρια..
Γη σου η δακρυσμένη θάλασσα..
Ψυχή σου δροσερός παράδεισος..
"Κόρη περίσσια ευγενική 
κι όμορφο καμωμένη"
 
 για ΑΡΓΥΡΗ
 
Στο καρδιά μου κουβαλώ
Παρέα να μου κρατά
βιβλίο του Αργύρη 
Με μπάσα ερωτικά 
και ζωγραφιές Σιδέρη 
 
ΜΕΡΙΚΈς ΜΕΡΕς ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ
 
Κ. ΜΠΑΡΜΠΟΥΝΗΣ, METROPOLITAN: ΚΜ: <<Καλύτερη δυνατή λύση είναι η συνέχεια να δοθεί από το σπίτι με μετρονομική θεραπεία.. είναι κάποιο χάπι. Η αντιμετώπιση κ τα αποτελέσματα είναι τα ίδια.. σπίτι η νοσοκομείο>> ΧΡ: Για πόσο; <<όχι  για πολύ>> <<Είναι 50-50 τα καρκινικά κύτταρα και επιτίθενται στα καλά κύτταρα>> <<Η κλασσική χημειοθεραπευτική αγωγή  καταπολεμά το 15% των καρκινικών κυττάρων και "δίνει ανάσα" στα υπόλοιπα με αποτέλεσμα αυτά να επιτίθενται με μεγαλύτερες δυνάμεις στα υγιεί.. Τα καρκινικά κύτταρα είναι διαδεδομένα σε πολλά μέρη του σώματος. Η χημειοθεραπευτική μέθοδος δεν μπορεί πλέον να τα εντοπίσει.. και να αποδώσει>>

Λέξεις φράσεις ειπωθείσες σε ανύποπτες η μη στιγμές που θα με συντρίβουν για πάντα 

ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΩ
 
Νιώθω σάκος του μποξ
Μη φύγεις
Θέλω να εξαφανιστώ
Πώς είσαι; Χάλια
Πώς είσαι; 
Δεν θα τη βγάλω καθαρή
Δεν ξέρω πού σταματάει 
η αλήθεια και ξεκινάει το ψέμα
Αν πεθάνω θέλω να με κάψετε..
Αν πεθάνω θέλω τη στάχτη μου
στη θάλασσα να ρίξετε..
και τότε θα έχω εξαγνιστεί..

ΤΟ ΠΑΡΤΥ

Εμείς γλεντάμε
παλεύουμε και ελπίζουμε
Κάθε μέρα και ένα <<πάρτυ>>
Κάθε μέρα και μια <<γιορτή>>
Κάθε μέρα και ένα <<ταξίδι>>
Κάθε μέρα 
και μια καλύτερη ψυχολογία
Στο διάβολο η στενοχώρια 
Μουσικοί, ηθοποιοί, 
φίλοι, σύντροφοι, 
συγγενείς όλοι καλοδεχούμενοι
Στο πάρτυ της Γιάννας
Γραβιέρα Νάξου
Αέρος Ουγγαρίας
Μουρταδέλα
Ψητό κοτόπουλο
Μεριδούλες μακαρόνια 
με κιμά κ τυρί
Τσικουδιά κ αναψυκτικα
Μουσική Μιχάλης Συγανίδης
Διονύσης και Εύη Μάζη

ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΑΚΙ

Τραγικά μόνος, όχι όχι ναι..
Τραγικά ελεύθερος από τι;
Τραγικά στρώμα για ένα..
Τραγικό αυτό καλοκαιράκι..
που έφυγε το μωράκι μας..
Πήρε η Αλεξάνδρα 1/8/2022
Έμεινε εμβρόντητη..
"Έχασα 2 καλές μου φίλες"..
"Ειρήνη και Γιάννα"..
Τραγικά χώρος..
Τραγικά χρόνος..
Τραγικά πλούσιος σε τίτλους β..
Ποιος άραγε θα τα διαβάσει;
Θέλουν δέκα ζωές ξεφύλλισμα..
Τραγικά φτωχός.. από τραγούδι..
Τραγικά σιωπηλός τι να πω τι..
Τραγικά νύχτα μέρα μεσημέρι..
Έλα έλα πάρε το νου μου πάρτον.
Και σκέπασέ τον με τη σκόνη σου..
Όλεθρος..
Τραγωδία..
Οδύνη..
Θρήνος..
Δυστυχία..
Δυστοπία..
Απώλεια..
Φτώχια..
Πίκρα..
Δάκρυ..
Όλα ένα κουβάρι..
1/8/2022

Η ΤΕΦΡΑ ΣΟΥ

Στη πρωτοπορεία των αγώνων..
Στο δισκοπότηρο της μέθης..
Στο απάντεμα των ακρογιαλιών..
Στο σκάσιμο των κυμάτων..
Στη γλύκα της αρμύρας..
Στη λάμψη του ηλιοβασιλέματος..
Στις ακτίνες των αστεριών..
Στις ρίζες των κυκλάμινων..
Η τέφρα σου άγιο χώμα αέρας κ νερό..
ας θρέφει την ανεπίστρεπτη φθορά μας

Η ΠΟΡΤΑ 
(Μίλτος Σαχτούρης)

Η πόρτα που άνοιξες με τόσο πάθος
άνοιξε στο θάνατο
και δε μπορούν να τον σκεπάσουν 
τρία λουλούδια
και δε μπορούν να τον ξορκίσουν

τα ζαχαρένια μάγουλα 
του κοριτσιού
πίσω απ’ την πόρτα
πίσω απ’ την πόρτα το κορίτσι 
γδύνεται στον άνεμο
τα κυπαρίσσια ψιθυρίζουνε 
μια προσευχή χιονιού
βογκάει λυγάει τα κλαδιά 
ο βοριάς ο μαύρος

οι ξυλοκόποι χάθηκαν 
στη θάλασσα
χλωμά καΐκια κατεβάσαν 
τις σημαίες τους
σάλπιγγες στο βυθό σημάνανε 
το τέλος
ενώ στο λιμάνι βγαίνουν 
κυριακάτικο περίπατο
γυναίκες μες στα μαύρα 
σέρνουν τ’ αγόρια τους

πεταλωτές παιδεύουν
 τ’ άμοιρα τ’ άλογά τους
άγριες λατέρνες μαχαιρώνουν
 τα ντέφια τους
παιδιά πουλάνε κοκοράκια
 κόκκινα σα χιόνι
καράβια και πουλιά σφυρίζουν 
φεύγουνε
κατάρτια ανοίγουν δρόμο
 ανάμεσα από τ’ άστρα

η πόρτα που άνοιξες με προσοχή
έχει άλλες χίλιες πόρτες πίσω της
πίσω από κάθε μια και μια κραυγή
πίσω από κάθε μια κι ένα στητό κορίτσι
 
ΜΠΑΡΚΑΛΑΚΗΣ
 
Υπομονή και υπομονή 
επιθυμητά θωρεί τα. 

ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ
20/7/2022

Σίγησε το κινητό
Σιώπησε το τηλέφωνο του σπιτιού 
Τι τρομερό να ανακοινώνεις 
την απώλεια 
της αγαπημένης σου.

Έχει αφήσει τα πάντα εν τάξει.
Οργανωμένα ταξινομημένα.
Μουσείο ποιότητας και
γραμματειακής δουλειάς
η πνευματική και καλλιτεχνική
διαθήκη

Βιβλιοθήκη προοδευτικού βιβλίου
λογοτεχνία ποίηση μουσική φιλοσοφία..
Δεν θα ξαναφορέσεις το ρολογάκι σου.
Τα φαρμακάκια σου που σε κρατούσαν 
στη ζωή.. όλα εδώ είναι..

Θρήνος και λυγμός κάθε στιγμή..
Τι ωραία περνούσαμε αγαπούλα
Τι ωραία που ήταν η ζωή..
 
ΠΑΡΑΛΙΑ
22/7/2022 

Καλό σου ταξίδι
Τι ωραία που ήμασταν στη παραλία
και εξέσπασα σε λυγμούς
που δεν ήσουνα και συ δίπλα μου 
όμως μέσα μου..

Που να σου γράφω;
Που θα είσαι;
Παντού όπου πετάει ο άνεμος
Όπου πάει η Χρυσή σου τέφρα..

Έμεινα μόνος με τα κουρέλια μου.
Μόνος με τα δάκρυα μου..
Με τα κυματάκια σου
Με τα πετραδάκια σου

Σου στέλνουν τους ψιθύρους τους
Και το κοστούμι σου στην άμμο.
Και ο Μιχάλης με τη κιθάρα του.
Βασανισμένο μου κορίτσι 
πάρε με και μένα..

Σε ρώταγα: Πώς είσαι; 
Μου έλεγες "χάλια" 
"τη βγάζω δεν τη βγάζω"
"Αγάπη δεν μπορώ"
 
ΓΕΝΕΘΛΙΑ 
ΓΙΑΝΝΑ ΜΑΚΡΗ
27/7/2022

Σήμερα ο γιος μας ο Σπύρος 
έχει γενέθλια. 
Τον πήρες τηλέφωνο; 
Μίλησα με ΓΜ
τη νονά του Σπύρου. 
Ήταν στη Τρίπολη.

ΖΟΥΖΟΥ:. 
 
<<Δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ>>
Μ' αρέσει να κλαίω.
Μ' αρέσει να σε θυμάμαι.
Το μωράκι μου πόσο υπέφερε
και δεν μπορούσα να το βοηθήσω
Το πίκρανα το μωράκι μου.
<<Όλα σε θυμίζουν>>
Τώρα καταλαβαίνω το νόημα 
των στίχων του τραγουδιού.

Είναι άδειο το σπίτι 
και τα πράγματά σου 
είναι στη θέση τους.

Υπάρχεις στη καρδιά μου 
και στο σύμπαν, 
στα παιδιά μας, 
στο δρόμο στο σπίτι 
στο χωριό στη θάλασσα 
στους κοινούς μας φίλους 
στους συγγενείς..

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΤΡΗΣ ιατρός και φίλος συναγωνιστής από την ΚΝΕ: <<Αγωνίστρια η Γιάννα η καλύτερη μου φίλη>>  ΡΟΥΛΑ ΤΕΤΩΡΟΥ: <<Το καντηλάκι της και η τεφροδόχος της πλέον συντροφιά δεν θα σβήσει ποτέ. Η ζωή συνεχίζεται και χωρίς την φυσική παρουσία της Γιάννας>> ΑΡΓΥΡΗΣ ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ: <<Συχνάζεις εδώ στα μικρά καφέ εδώ στη Μυριβόλο>> 30/7/2022 ΛΙΝΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ : <<η φωνή που από το τηλέφωνο σε χαλάρωνε θα ζούμε με τη παρακαταθήκη της παιδιά και προσφορά>>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου