Κυριακή 29 Αυγούστου 2004

Sylbia Plath

 Sylbia Plath

«Είμαι χέρι σφιχτό»
Πούπουλο κρατώ
Να χαϊδέψω απαλά μόνο γω μπορώ

«Είμαι χέρι σφιχτό»
«Τσεκούρι» κρατώ
Αλύπητα χτυπώ,
Ό,τι γουστάρω σε πολλά πολλά κομμάτια υπο-διαιρώ

«Είμαι χέρι σφιχτό»
Το χέρι σου καλά κρατώ
Να σου μιλήσω ξέρω μόνο γω
και στην καρδούλα σου να μπώ

Είμαι χέρι σφιχτό
Κανέναν δεν απειλώ !
Στάζω λέξεις με «νόημα» πηχτό
Σ’ αγαπώ το ομολογώ
Αλλά πρέπει νάχει «νόημα» και αυτό !

ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ:

«Είμαι χέρι ανοιχτό»
Που κοιτάει τη γη ή τον ουρανό
Δείχνει δρόμους ανοιχτούς
Αστρικούς με άγνωστους «προορισμούς»

«Είμαι χέρι ανοιχτό»
Τη μοίρα σου λέω στο λεπτό
Αν έχεις νόμιμους ή παράνομους δεσμούς
Με ή χωρίς «δισταγμούς» !

«Είμαι χέρι ανοιχτό»
Μόνο γώ μπορώ ν’ αγγίξω
Της καρδιάς σου τον παλμό
Και να μεταλλάξω τη ζωή σου σε μυθ-ιστόρημα παλιό !

«Είμαι χέρι ανοιχτό»
Ανάμεσα στα δάκτυλα παίζω το στυλό
Με μελάνι ποτίζω το νου και το μυαλό
Το «ταξίδι» ξέρω … θάνε μακρυνό !

ΣΥΛΒΙΑ ΠΛΑΘ:

Καλά μου φιλαράκια είστε και τα δυό
Είμαι η Σύλβια Πλάθ που έχει γράψει τον «Κυρ-πανικό»
Το ποιήματά μου πολύ εκτιμώ
Το μυθιστόρημα όμως πιο πολύ αγαπώ
Γιατί δεν μου βάζει κανένα «περιορισμό»
«Εικόνα και σημασία» έχουν για μένα διαχρονική αξία
Το «νόημα» στη μνήμη δίνει στη ζωή υπεραξία !

Χρήστος Ρουμελιώτης
Για την Σύλβια Πλάθ
Ερέτρια, 29/8/2004 1:28:50 μμ
(Τα μέσα στα εισαγωγικά είναι λέξεις και έννοιες της ιδίας)

«Η ποίηση είναι μια τέχνη τυραννική …
βρίσκω ότι στο μυθιστόρημα μπορώ να συναντήσω περισσότερη ζωή,
ίσως όχι τόσο έντονη ζωή αλλά σίγουρα περισσότερη»…
Σύλβια Πλάθ

«Η Πλάθ μπορεί να θεωρηθεί ως μία μετα-κειμενική ποιήτρια, μια μετα-κειμενική δημιουργός, αφού θέτει προς ανάγνωση ένα κείμενό της ένα βήμα μετά. Οι αναγνώστες του έργου τους έχουν κάθε φορά διαφορετικό μήνυμα, σημασία νόημα, εικόνα».
Γιάννης Αντιχόου
Ποιητής για τη Σύλβια Πλάθ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου