Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2003

Εύβοια και Ευβοϊκός

Η ΕΥΒΟΙΑ και ο ΕΥΒΟΙΚΟΣ


Αιώνες τώρα σύντροφέ μου σε κρατάω αγκαλιά!
Προσπαθώ να σ’ ηρεμήσω με τα’ ιαματικά μου τα λουτρά!
Το ζύγι μου ποτέ δεν βρήκα στης Στερεάς Ελλάδας τα πλευρά!

Απ’ του Ωραιούς ως του Καφηρέα τα στενά!
Πηγαινοφέρνεις ασταμάτητα τα περίεργα νερά!
Που στο διάβα τους χαϊδεύουνε παραλίες και χωριά!

Κάρυστος και Μαρμάρι σ’ έχουνε καμάρι!
Νέα Στείρα και Λευκαντί μεγάλη τους τιμή!
Ερέτρια και Χαλκίδα δεμένες με την υγρή σου αλυσίδα !
Αιδηψός και Ωραιοί κάπου δω λουζόνταν και οι θεοί!

Αχ Ευβοικέ μου ευγενικέ με τα ακοίμητα γαλανά νερά!
Εσύ και ο Εύριπος μου κρύβετε τρομερά μυστικά!
Και δεν μπορώ να ησυχάσω αν δεν τα μάθω αναλυτικά!

Εύβοιά μου καλλονή με τα πυκνά σου δάση και τη δροσερή πνοή!
Ο ήλιος το φεγγάρι και οι θεοί ποτέ δεν θα σ’ αφήσουν μοναχή!
Όσοι κι αν έλθουν οχτροί με άδεια χέρια θα φύγουνε σκυφτοί!
Εγώ όμως κι ο Εύριπος κι ο Αριστοτέλης και οι εφτά σοφοί!
Γοργόνες και Σειρήνες, Σφίγγες και όλοι οι ρομαντικοί!
Δε θα επιτρέψουμε ποτέ του μυστικού μας τη διαρροή!
Και μόνο,
Σαν τα καράβια μου μέσα θα περνάνε, από τα ωραία σου λαιμά!
Στου «Νέγρο πόντε» δίπλα στα χοχλαστά νερά,
Στην προκυμαία και παρέα με τον «Καρά Μπαμπά»,
Οι καπεταναίοι να πίνουνε το καπουτσίνο τους στο «Καφέ Σινεμά» !

Χρήστος Ρουμελιώτης,
Ερέτρια Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2003!
12:09:42 πμ
Το αφιερώνω στον αδελφό μου το Δημήτρη για τη γιορτή του

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Αφορμή για το ποίημα αυτό ήταν
η πολύχρονη εξοικείωση μου
με την Εύβοια
και τον Ευβοϊκό
οι πολύμορφες επισκέψεις μου
στη Χαλκίδα
η αναζήτηση
ιστορικών πηγών
η επίσκεψη στο φρούριο του
Καράμπαμπα
και ο καφές στο
“Cafe Cinema”
δίπλα στη γέφυρα
με τον Dominique RENOULT
ζωγράφος
Από το Chapelle d’ Aligre (Le Mans).
« Negroponte »
σημαίνει μαύρο γιοφύρι δηλαδή
η Χαλκίδα!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου