Δευτέρα 9 Αυγούστου 2004

Τζων Μοδινός

Τζων Μοδινός

"Και τότε στη θαλασσόβρεχτη την Κύπρο μεγάλος θα βγεί αοιδός
Που θεία γυναίκα η Αγλαία σ’εκκλησιά θα τον γεννήσει
Έξω από την Αγία Νάπα τη βαθύμορφη, με πλέρια φήμη.
Κι αφήνοντας την Κύπρο, κλυδωνισμένος και λουσμένος απ’ τα κύματα,
Των αθανάτων της Ευρώπης τα έργα άδοντας
Θα μείνει αθάνατος και αγέραστος παντοτινά"
Εύκ(ο)λος / Κύπριος χρησμολόγος

Τζών Μ-ωδη-νός

Τον άντρα τον γλυκόφωνο τραγούδησέ μου, ω Μούσα,
Που όλο τον πλανήτη γύρισε, σαν άφησε της Κύπρου
Το ιερό το χώμα, και πολλών ανθρώπων είδε χώρες
Κι έμαθε τις γνώμες, και που ψηλά ανέβηκε τη Σκάλα,
Τον κόσμο τούτον δώ τον πικραμένο να κάνει να γελάσει
Τον κόσμο τούτον δώ τον απότιστο να ξεδιψάσει !

Τζών από τον Όμοδο άξιο θρέμμα του ψάλτη Παναγίδη
Η Λεμεσός ικανή δεν στάθηκε να εντοιχίσει τη φωνή σου
Σαν, με αρτεσιανού ορμή πετάχτηκε από την ψυχήν σου !
Τζών των στρατιωτών εμψυχωτή στη μάχη για την υπεροχή
Η Γη υποχωρεί σαν στεντόρεια από μέσα σου βγαίνει η φωνή
Η δεύτερη πατρίς μ΄ αγάπη το δίκιο σου να λούσει μεριμνεί !(περιμένει)
Τζών της Άγιας Νάπας και του Σόλωνα Μιχαηλίδη ψαλτοπαίδι
Ψεγάδι οι θεοί δεν θέλησαν να δώσουν στου έφηβου τον τόνο
Και η Κλωθώ με κλωστή χρυσή έπλεξε τη μοίρα σου, στο χρόνο !
Τζών του αφρού και της ωδής της Κύπρου και της Αμερικής
Bravo awards and pride are your life’ s prize
And world wide is the respect of your voice’ s size !
Τζών του Φιλίππου και της Αγλαίας του Χριστού και της εκκλησίας
Συμφιλιωτή ψυχών ανεξαρτήτων εθνών και εκκλησιών
Άρχοντα και υμνητή οικουμενικών αξιών «Cyprus born» !
John της Ζυρίχης της Πράγας και της Βιέννης
John του Λονδίνου του Μονάχου και του Αμβούργου
John των Tawn Hall John «Οδυσσέα» των λαών !
John ανορθωτή ομηρικών επών John των Αθηνών
John της μουσικής και βασιλέα της Λυρικής
John John John …όλου του κόσμου John !
Εύηχος ο τόνος σου όπου κι αν ακουστεί χαρά χαρίζει
Πολύφερνη η λαλιά σου όποιος την γευθεί πλουτίζει
Τζών της διδαχής, χρυσέ κανόνα της τέχνης της μελοδραματικής !
Από Γιάννης πασίγνωστος Τζών. Πανταχού παρών
Σαν Ριγγολέττος ή Κουρέας. Σαν Παλαιολόγος ή Οδυσσέας …
Σαν Λούλου ή Βέρντι. Σαν Πουτσίνι ή Βάγκνερ !
Τζών Τζών είμαι και γω. Η Τζένη ή Μαρία δεν έχει σημασία
Ο Αλέξανδρος… Ο Φίλιππος… Η Κύπρος είναι η ουσία
Να ζήσουμε εν ειρήνει και ελευθερία
Κι ο καθένας με τη δικιά του τη θρησκεία !

Χρήστος Ρουμελιώτης
Ερέτρια, Δευτέρα, 9 Αυγούστου 2004

Αφιερωμένο στο αγαπητό μου
Τζών Μοδινό

(Βαρθολομαίος, Κ. Καραμανλής, Μάνος,
Βασιλεύς, Μακάριος, Κυπριανού, Βαρθολομαίος, Κ)

Μοδινός:

Μήπως είναι Μ-ωδη-νός;
Κύλησε ο χρόνος ο σοφός, σιωπηρώς
Και ωδή έπλεξε αοιδός
Για το τενόρο από τον Όμοδο
Του Ομήρου όμορο
Αχ τενόρε μου καλέ
Ρίξε άλλη μιαν ωδή καλή
Να δακρύσει η καρδιά του ποιητή
Που από κείνει την εποχή
Εχει ν’ ακούσει λαλιά τόσο μεστή !

Ω φιλόμουση ψυχή μου
Οδύσσεια είναι η ζωή μου
Ω φιλόμουση ψυχή μου
Οπερα λένε τη καλή μου
Φωνή πάθος έκσταση και ηθοποιία
Της τέχνης μου τα εργαλεία
Κοινό Γεωργία και επιδοκιμασία
Τι να τα κάνω τα βραβεία !

Αχ Φιγκάρε μου καλέ
Και φίλε μου κολλητέ
Θα σου πω ένα μυστικό
τη Ροζίνα αγαπώ
Θέλω να την παντρευτώ
πες μου σε παρακαλώ
πώς στη σκληρή μαμά της
θα το πω?
Ακου κόντε νεαρέ
μέλλοντα γαμπρέ
Σε μπαρμπέρη σαν εμε
να μεταφιεστείς
Και την μητέρα της
να πας να βρείς
Και ντόμπρα να της εξηγηθείς
Πως απαλά μια ζωή
Το γένι του άντρα της
με ευγενικό ξυράφι
θα εξυπηρετείς
Αν την κόρη της παντρευτείς !
Και σαν έλθει η ώρα η καλή
Και η Ροζίνα απ τη Σεβίλη
γυναίκα σου γενεί
Αναλαμβάνω γω
το μούσι για πάντα, του ευγενή !

Καραμανλής, Μάνος, Βασιλεύς,
American Theater Concert Award, Rockefeller Award, American Opera Auditions, Vercelli American Theater Concert

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου