Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2004

Πίνδαρος και Χριστός

«ΠΙΝΔΑΡΙΕΣ» ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ
ΠΡΙΝ ΚΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΧΡΙΣΤΩ

Η ΑΛΗΘΕΙΑ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Των θεών η αρετή
Των πιστών η πηγή
Των θνητών η ύστατη στιγμή
Της ομορφιάς η μαγεία
Του ανθρώπου η σωτηρία

Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ Με τα λόγια του …Χριστού

Κύριε πάρε τον εγωισμό μου
Κύριε δώσε μου την ευσπλαχνία Σου
Κύριε πάρε την αλαζονεία μου
Κύριε δώσε μου την σωτηρίαν Σου
Κύριε πάρε το κρίμα μου
Κύριε δώσε μου την Θείαν Κοινωνίαν Σου

Ο ΑΓΩΝΑΣ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Δώρο του Ηρακλή στο πνεύμα και την πυγμή
«Ζωοδότρα χάρη» στο σώμα και την ψυχή
«Ακάματη άμαξα» «Ποσειδώνιων αλόγων»
Ατέρμων δρόμος «τρισάξιων ανδρών»

Ο ΑΓΩΝΑΣ Με τα λόγια του …Χριστού

Όπλο των καλών, τρόμος των κακών
«Φωνή λαού οργή Θεού»
Η κλεψιά και η δωροδοκία
Η διαστροφή και η αδικία
Είναι των «ασότων» η αμαρτία
Για το καλό τη ζωή και την ευτυχία
Με το Θεό στο δρόμο της αληθείας.

Η ΔΟΞΑ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Των νικητών στέφανο αμάραντο
Των ηρώων τείχος απόρθητο
Των γλυπτών έργο χρυσοελεφάντινο
Της «δέσποινας της αλήθειας» νερό αθάνατο
Του «Κεραύνιου Δία» δώρο επουράνιο

Η ΑΛΗΘΕΙΑ Με τα λόγια του …Χριστού

Κύριε της Αληθείας φως
Κύριε της Αληθείας ιστός
Κύριε των πιστών σου η στέγη
Κύριε της Αληθείας το μέλι
Κύριε Κύριε Κύριε σώσε δια της Αληθείας σου
Και της Παρουσίας σου στον κόσμον αυτόν

Η ΕΥΣΕΒΕΙΑ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Της ικεσίας χάρη
Των τιμίων αρετή διαλεγμένη
Των αθλητών τιμή
Των νικητών ευχή
Των λαών προσευχή
Των ποιητών τραγούδι φλογισμένο
Των θεών θέλημα ευλογημένο

Η ΕΥΣΕΒΕΙΑ Με τα λόγια του …Χριστού

Στα ιερά των Αγίων
Στους Νόμοι των Πατέρων
Στη Σοφία του Θεού
Στο Δίκιο του φτωχού
Στο Λόγο του Χριστού
Στη Γραφή του σοφού
Στη γνώμη του απλού

ΤΟ ΕΠΑΘΛΟ ΚΑΙ Η ΑΜΟΙΒΗ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Του βοσκού η αγελάδα
αν ευχαριστημένη από τη βοσκή μένει
πλούσιο και παχύ γάλα «δένει»!
Του αγρότη η γη σαν καλά ρογώσει
Βαθιά τα’ αλέτρι θα μπει για να οργώσει
και καλούς καρπούς θα απο-δώσει!
Σαν ο κυνηγός χωρίς θυσία για κυνήγι ξεκινά
Μην περιμένει ευστοχία να του δώσει η θεά!
Ωκεανίδες!
Ω Μητέρες διάσημων ανδρών!
Ω Βασίλισσες των θαλασσών!
Της γοργόνας ακούστε τους καημούς!
Και των μανάδων τους αναστεναγμούς!
Στην αγκαλιά των αγαπημένων τους φέρτε
γρήγορα πίσω τους χαμένους ναυτικούς!
Ο αθλητής σαν την πρωτιά
Έντιμα, στα στάδια κερδίζει
Εγκώμια η Μούσα τον στολίζει,
Και η Πόλις «θεό» τον χρήζει!

Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ Με τα λόγια του …Χριστού

Την αιώνια ζωή σαν θέλεις να κερδίσεις
Το γράμμα του νόμου δεν φτάνει να τηρήσεις
Επίγεια πλούτη κοίτα τίμια να αποκτήσεις
Και τον πλησίον σου με καρδιά και νου
Και όλη σου τη Ψυχή και Δύναμη ν’ αγαπήσεις!,,

Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ Η Η ΚΟΛΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ;

Κύριε κράτα μακριά την ψυχή μου
Από το αμαρτωλό κορμί μου!
Κύριε στη δεύτερη ζωή μου
Δώσε μου πρώτα το θάνατο
και μετά τη γέννησή μου
Δώσε μου πρώτα την σοφία
Και μετά την αμαρτία!
Κύριε στην Δεύτερη ζωή μου
Κριτές ας είναι οι εχθροί μου
Κύριε στην Τρίτη τη ζωή μου
Κατά τη μέλλουσα Κρίση
Ποιος θ’ αναλάβει την υπεράσπισή μου;

Η ΕΛΠΙΔΑ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Της άστατης γνώμης των θνητών ο κυβερνήτης
Ο Φωτοδότης ήλιος του σκότους ο διαλύτης
Το ξίφος των πολεμιστών
Το ήθος των χρηστών
Το πάθος των αγωνιστών
Το έπαθλο των νικητών
Οι μυς των παλαιστών
Ο υπτιασμός των παγκρατιστών!

Η ΕΛΠΙΔΑ Με τα λόγια του …Χριστού

Δρόμος φωτεινός που στο τέρμα μένει ο Θεός
Αρμα με αγγέλους που οδηγούν Ψηλά
Φίλος αληθινός στη χαρά και τη λύπη πάντα Πιστός
Φωνή που μιλάει κατ’ ευθείαν στην Ψυχή
Από των φτωχών το τραπέζι ποτέ δεν λείπει
Ο πλούσιος θρέφεται από τις ελπίδες των φτωχών
(Προφήτης Ηλίας/Αμώς)

Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Των θνητών η από αιώνες πίστις η βαθεία
Που από λαό σε λαό διαφέρει στα σημεία
Και άλλοι θεούς και άλλοι Θεό ένα προσκυνάνε
Και όλοι οι λαοί «εν ειρήνη και ελευθερία» να ζούνε προτιμάνε!

Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ Με τα λόγια του …Χριστού

Ιμάτιο για τον γυμνό
Υπόδηση για τον ξυπόλητο
Ψωμί για τον πεινασμένο
Λιμάνι για τον παραπλανημένο
Αγάπη και στοργή για τον καταφρονεμένο
Σπίτι αιώνιο φιλόξενο και αληθινό,
Για τον αμαρτωλό τον μετανιωμένο.
«Πίστις Αγία»

Η ΝΙΚΗ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Η μέθη της καρδιάς πού σε αγώνες νικάει!
Το νάμα που η ψυχή τις Μούσες κερνάει!
καθρέφτης ένδοξων έργων που δεν ξεγελάει
Ο κόπος της χαράς που αιώνια κρατάει!
Το άξιο έργο που η σιγή δεν καλύπτει
Η νέα ορμή που το παλιό ανατρέπει
Η δύναμη των δυνατών που τους αδυνάτους λυγίζει

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ Με τα λόγια του …Χριστού

Των διωκτών σου το μένος Χριστέ μου εγνώρισες
Των ανθρώπων το όξος Χριστέ μου εκατάπιες
Των αμαρτωλών τες αμαρτίες εσυγχώρεσες
Τον θάνατον των θνητών Χριστέ μου ενίκησες
Των Φαρισαίων την υποκρισία εστηλίτευσες
Των κατακτητών την λεηλασία ελεηλάτησες
Των μαθητών σου την αγάπη αγάπησες
Της Παρθένου Μαρίας την καρδιά εγεύτηκες
Την Τρίτην Μέρα Χριστέ και Θεέ μου
στους ουρανούς Βασιλέας εστέφθεις!
Και το δρόμο της Σωτηρίας εχάραξες!

Η ΣΟΦΙΑ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Των θνητών η από αιώνες εμπειρία
Που από το στόμα πέρασε και στα βιβλία
Και άλλος πολύ άλλος λίγο σοφία αποκτούμε
Μα των θεών τη γνώση ποτέ δεν ακουμπούμε!

Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ Με τα λόγια του …Χριστού

Στο περιβόλι της ζωής σαν θα μπεις
Το Χριστό να μην τον αρνηθείς
Γιατί πειρασμούς η ζωή έχει πολλούς
Και συ για να γλιτώσεις
Τον Χριστό ποτέ μην προδώσεις

Η ΤΟΛΜΗ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Τόλμη είναι έμφυτη και πολλά κατορθώνει!
Όποιος στα κρυφά και άστατα μαθαίνει
Στη ζωή πάντα κάτι δεν του βγαίνει
Και τη δόξα κάποτε κουτσή ανταμώνει!
Οπλισμένη ψυχή του Άρη δεν φοβάται την οργή!

ΤΟ ΘΑΥΜΑ Με τα λόγια του …Χριστού

Το παρά των θνητών αδύνατον ετόλμησες
Των απίστων την απιστίαν διέλυσες
Την παρά των βασιλέων πολυτέλεια ευτέλησες
Την παρά τω θεώ αιωνίαν κατοικία κέρδισες
Εις τους ανθρώπους το αιώνιο ΘΑΥΜΑ χάρισες
Θεέ μου και Χριστέ Σύ είσαι το ΦΩΣ μας

Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Πολύλαλε ποιητή σαν πας στην Ολυμπία
Πάρε μαζί σου άφθονη τιμή και γλυκιά φιλία
Με αστραπόβροντους ύμνους τίμησε τον Δία
Και για δώρα στους θεατές μοίρασε αστεία!

Ο ΤΕΛΩΝΗΣ ΚΑΙ η ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ Με τα λόγια του …Χριστού

Το πλούτον μου Χριστέ θα εκτελωνίσω
Εις την αιώνιαν ζωήν θέλω να κατοικήσω
Την ψυχήν μου Χριστέ απ’ την απάτη θέλω να ξεπλύνω
και εις τους φτωχούς και άπορους τα μισά
από τα ιμάτιά μου να δίνω

Ο ΥΜΝΟΣ Με τα λόγια του …Πινδάρου

Εντολή θεού αμοιβή νικητή εγκώμιο ποιητή
Τραγούδι που τη γιορτή στολίζει
Κύμα που στην αμμουδιά ανθίζει
Αντίλαλος της νίκης που τη πατρίδα πλημμυρίζει
Ευχή που τους ακροατές σε έκσταση παραδίδει
«Η τέχνη του ύμνου δύσκολη είναι»! (Πίνδαρος)

Ο ΨΑΛΜΟΣ Με τα λόγια του …Χριστού

Ψυχά και Άψυχα του κόσμου όλου
Ανείτε τον Κύριον τον θαυματουργόν
Της φύσεως τον πλαστουργόν
Αινείτε Αινείτε αυτόν νυχθημερόν
«Η τέχνη του ψάλειν εύκολη δεν είναι»

Με αφορφή τον Πίνδαρο αλλά και το Χριστό
Χρήστος Ρουμελιώτης
Αθήνα 31/1/04

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου