Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2003

Μίλλων Πολυδάμας Τιμάνθης

ΜΙΛΛΩΝ ΠΟΛΥΔΑΜΑΣ ΤΙΜΑΝΘΗΣ


Με τα λόγια του Πινδάρου:
«Εφήμεροι είμαστε
Ο καθένας μας τι είναι;
Τι δεν είναι;
Ο άνθρωπος είναι όνειρο είναι σκιά
Αλλά όταν μια ακτίνα σταλεί από μια θεά
Φέγγος λαμπερό λούζει τη σκιά
Κι η ζωή γίνεται πιο γλυκιά»

ΜΟΥΣΑ:

Πίνδαρέ μου μεγάλε ποιητή, των Ολυμπιονικών με όμορφους στίχους εμψυχωτή !
Υμνησε σε παρακαλώ τον Μίλωνα του Διοτίμου το παιδί πολλών παλαίστρων εραστή !
Ο κόσμος δεν θα μίλαγε ποτέ για Πυθαγόρα και την γωνία την ορθή !
Αν πλευρές και υποτείνουσα κάτω από πέτρες είχαν θαφτεί !
Αν ο Μίλων ο θρυλικός παλαιστής δεν άρπαζε με τα χέρια ολάκερη σκεπή !
Και έσωζε αριθμοδάσκαλο και τη Σχολή από βέβαια καταστροφή !
Στον Μίλωνα λοιπόν οφείλουμε φόρο και τιμή για την ωραία του ισχύ!
Μίλωνα δυνατέ πες μας τη γνώμη σου για τη Νίκη και το Θάνατο μαζί!

ΜΙΛΩΝ:

Τη Νίκη δεν τη νοιάζει με ποια μορφή θα επιβληθεί !
Όπλα νιάτα ομορφιά εμπειρία εξυπνάδα δικαιοσύνη ή τεχνική !
Σ’ όλους τους αγώνες ή τους πολέμους νικητής είναι αυτή !
Η Νίκη είναι ευγενική ή σκληρή υποκλίνεται και αποχωρεί !
Η Νίκη δεν έχει μπέσα δεν της αρέσουν τα φέσια !
Η Νίκη ντύνεται απλά μ’ ένα κλαρί από δάφνη ή ελιά !
Πολλοί παλαιστές και παγκρατιαστές
Δρομείς και τερθιππείς την ερωτευτήκαν !
Όμως μόνο οι άριστοι μαζί της κοιμηθήκαν !
Η Νίκη είναι σαν τον έρωτα γλυκιά !
Και όταν τη γεύεται ο πρωταθλητής μεθά !

Όσον αφορά εμένα θρύλος έγινε η δύναμή μου !
Τη Νίκη χάρις στη πυγμή μου τίμια την έκανα εφτά φορές δική μου !
Ω Θεά Νίκη τι μεγαλείο τον Τιμασίθεο κάντον και αυτόν επτά φορές δικό σου !
Ω Θεά μου τι φρίκη να με αφανίσουν ανήμπορο οι λύκοι !
Εφήμεροι είμαστε γιατί δεν είμαστε δυνατοί !
Να νικήσουμε το χρόνο εσαεί !
Χρόνε μου δώσμου ακόμα μια στιγμή !
Να ονειρευτώ ακόμα μια Νίκη έστω και στην άλλη μου ζωή !

ΜΟΥΣΑ :

Πολυδάμαντα θρυλικέ πες μας τα κατορθωματά και πως ήταν τα στερνά σου;

ΠΟΛΥΔΑΜΑΣ :

Εγώ φίλοι μου ήμουνα από τη Σκοτούσσα
Και τη Νίκη πολύ τη συμπαθούσα !
Σαν παγκρατιαστής εστέφθην μια φορά νικητής !
Άλλη μία έπνιξα με τα χέρια μου ένα λιοντάρι !
Κράτησα ένα τεράστιο ταύρο απ’ το ποδάρι !
Του Δαρείου παραλίγο να πάρω το κεφάλι !
Με τον Πρόμαχο όμως τα βρήκα σκούρα !
Μια Ολυμπιάδα Νίκη και την άλλη καζούρα !
Ω θεά μου τι φρίκη να πεθάνω μέσα σε μια μαύρη κλεισούρα !

ΕΠΙΤΥΜΒΙΟΣ ΠΛΑΚΑ ΤΙΜΑΝΘΗ:

81η Ολυμπιάς 456 Πχ
Τιμάνθης ο Κλεωμενεύς: ο Νικητής
Περήφανος αθλητής
Τοξοτεντωτής αντοχής
Τρομερός παγκρατιαστής
Πεισματάρης πρωταθλητής
Φιλόδοξος αυτοπυρπολητής
Ημίθεος μάρτυρας, ο νέος Ηρακλής
Ζωής και θανάτου ο Νικητής

Χρήστος Ρουμελιώτης
Ερέτρια, Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2003 1:09:18 πμ
Το αφιερώνω στον Σπύρο τον Χρήστο και τον Ιάσονα
Με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004

Σύντομο ιστορικό. Ο Μίλων ο Πολυδάμας και ο Τιμάνθης τρεις άξιοι Ολυμπιονίκες
της αρχαιότητας επιλέγησαν σαν πρόσωπα σύμβολα που είχαν την ατυχία να έχουν
άδοξο τέλος ζωής τους όπως αναφέρει η παράδοση.
Απετέλεσαν τρανά παραδείγματα δύναμης ήθους ψυχικής δύναμης
και αποθεώνουν με το παράδειγμά τους το ολυμπιακό ιδεώδες
την ευγενή άμιλλα και την ουσία του αρχαίου ελληνικού πνεύματος.
Αιωνία τους η μνήμη μέσω της γραφής και της μνημόνευσης σε τέτοιες υπέρτατες στιγμές
παραμονών των Ολυμπιακών αγώνων του 2004
ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΟΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΖΗΤΩ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ !
Στοιχεία και φωτό από τα ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ της Ελευθεροτυπίας
Οι στίχοι του Πινδάρου είναι σε δική μου ελεύθερη απόδοση από μετάφραση στο ανωτέρω εγχειρίδιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου