Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022

Apollinaire, Το μήλο, ερωτική επιστολή


 Lettre-poème

Ερωτική Επιστολή
Apollinaire
Μήλο μου απαγορευμένο
Σε ποθημένο παράδεισο
Άνθος μου μαραζωμένο
Σε βάζο ευτυχισμένο
Με χειμωνιάτικα ροδοπέταλα
Ω ξανθή μέλισσα
Που χαίρεσαι τις ακτίνες
Του ήλιου σαν βασιλοκόρη
Η κόμη σου χύνεται 
απ' τους ώμους σου
σαν καταρράκτης
Εσένα θέλω να τιμήσω.
Κέρδισες την καρδιά μου
Ως ζώδιο Παρθένου
Γλυκιά προσευχή 
θέλω να σου χαρίσω
Καθώς σε συλλογίζομαι
Και τρελά σ' αγαπώ
Όσο κανένας άλλος..
Και..
Ταπεινά σου προσφέρω
τη φλόγα της αγάπης
Στο ξάστερο ουρανό..

Για την ελεύθερη απόδοση 
στα ελληνικά Χρ. Ρουμ. 
15/2/2022
 
Beaux fruits défendus
Paradis perdu
Vase ou toute fleur
Meurt avec bonheur
Jonchée des pétales
De rose hivernant
O blondeur d' abeille
Volant au soleil
Fille-fleur ó reine
Des clartés sereins
Vos cheveux qui sont
Tels des scorpions
Ont tués mont cœur
Pour vous faire honneur
Dans ma litanie
Mois je vous bénis
Vierge au Zodiaque
Je suis un peu braqué
Puisque je suis fou
D'une qui s'en fout
Qui en aime un autre
Et..
Pendant que sous le ciel
Je tiens la chandelle

Lettre-poème
Ερωτική Επιστολή
Apollinaire

Μήλο μου απαγορευμένο
Σε ποθητό παράδεισο
Άνθος μου πικραμένο
Σε βάζο ευτυχισμένο με
Χειμωνιάτικα ροδοπέταλα
Ω ξανθή Θεά-Παναγιά
Που χαίρεσαι τις ακτίνες
Του ήλιου σαν βασιλοκόρη
Η κόμη σου χύνεται
απ' τους ώμους σου
σαν καταρράκτης
Εσένα θέλω να υμνήσω
Κέρδισες την καρδιά μου
Ως ζώδιο Παρθένου
Γλυκιά προσευχή
θέλω να σου χαρίσω
Καθώς σε συλλογίζομαι
Και τρελά σ' αγαπώ
Όσο κανένας άλλος..
Και..
Ταπεινά σου προσφέρω
τη φλόγα της αγάπης
Στο ξάστερο ουρανό..

Για την ελεύθερη απόδοση 
στα ελληνικά Χρ. Ρουμ. 
15/2/2022

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου