ΤΡΑΓΟΥΔΙ
ΧΩΡΙΣ ΚΌΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΊΕΣ
Έλα πίσω να σε ξαναερωτευτώ
Έλα πίσω να σε δω
Έλα πίσω να σε δω να χορεύεις
Έλα πίσω να με μάθεις να χορεύω
Έλα πίσω να ζεσταθώ στην ζεστή σου την αγκάλη
Έλα πίσω ακούσω την γλυκιά σου τη φωνή
Έλα πίσω να τραγουδήσεις Χατζηδάκη
Έλα πίσω να τραγουδήσεις Φλέρη Νταντωνάκη
Έλα πίσω να μου γράψεις ένα γράμμα με εκείνα τα τόσα δα ψιλούλια γράμματά σου που μίλαγαν για τα βάσανά σου που περίσσευαν στα πράσινα λιβάδια των ματιών σου
Έλα πίσω να μου πεις πως χόραγαν μες στην ψυχή σου τα τόσα λεπτά αισθήματα για τους εκλεκτούς της καρδιά σου
Έλα πίσω να μου πεις πως διατηρούσες ζωντανά τα χρώματα και τα αρώματα των αγρών των λόφων των αυλών του χωριού μέσα στις φλέβες σου
Έλα πίσω να απολαύσεις τον Μπακιρτζή σου
Έλα πίσω να δεις τα έργα των παιδιών σου
Έλα πίσω να σου πω
χίλιες φορές πως σ' αγαπώ
Το ξέρω πως δεν έχεις φύγει
και είσαι πάντα δω
Κρατάω για σένα εκείνο
τον "παλιό μου εαυτό"(*)
(*) Στοίχος Λουδοβίκου
Tags:
Χρ.ρουμ. 19/10/2024
Στίχοι: Παραδοσιακό
Μουσική: Λουδοβίκος των Ανωγείων
1η ερμηνεία:
Ήρθες που σε περίμενα
μα δε γιορτάζω, κλαίω
Στα δυο μου χέρια σε κρατώ
και μοιρολόγια λέω
Στα δυο μου χέρια σε κρατώ
και μοιρολόγια λέω
Ήρθες που σε περίμενα
μα δε γιορτάζω, κλαίω
Πέτρινο το λιβάνι μου
ψευτικό το κερί μου
γι’ αυτό και δεν επιάστηκε
η παρακάλεσή μου
γι’ αυτό και δεν επιάστηκε
η παρακάλεσή μου
Πέτρινο το λιβάνι μου
ψεύτικο το κερί μου ...
ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ
Ανδρέα ΣΕΛΙΝΚΓΕΡ
Για Μ. ΓΚΑΝΑ
<<Το πένθος όμως είναι και το καύσιμο της μνήμης. Το σοκ της απουσίας γεννάει μια νέα μορφή παρουσίας, υπό την προστασία της οποίας είναι δυνατόν να εξωτερικευθεί το ανείπωτο, να επιτραπούν συναισθήματα που δεν έχουν ποτέ αποκαλυφθεί, εν ολίγοις: να συνεχιστεί η σχέση σε μια άλλη διάσταση. Αυτό ακριβώς μας έδειξε ο Μιχάλης Γκανάς στον ποιητικό κύκλο του με τίτλο «Παραλογή»: Οφείλουμε στη μνήμη ότι το απόν μπορεί να είναι για εμάς παρόν. Ο Γκανάς δεν καταφεύγει στη μεταφυσική ή σε θρησκευτικούς ορίζοντες προσδοκίας, αλλά στις αισθήσεις και σε ψυχικές διεργασίες: ακουστικές και γευστικές εντυπώσεις, εσωτερικές εικόνες, όνειρα, συνειρμούς. Για τον Γκανά, ο οποίος σκεφτόταν και έγραφε στα ελληνικά, αυταπόδεικτη υλική έκφραση της υπαρξιακής αναγκαιότητας των μνημοτεχνικών είναι το μνήμα. Αντιλαμβανόταν την ποίηση, όχι μόνο στην «Παραλογή», ως κιβωτό της μνήμης.>>
Μιχάλης Γκανάς: Δωρικός όπως η πατρίδα του, η Ηπειρος. Σαν να γύρευε ένα πένθος απ’ το οποίο να κρυφτεί, μα και την ίδια στιγμή να κουρνιάσει. Να πατήσει κάτω απ’ το βαρύ χώμα τον Χάρο μα και να τον χορέψει, έτσι, στατικά και αγέρωχα, όπως το κάνουν στα μέρη του. [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου